Subject: FW: Kesk tee12a Ehitusloa taotlus 2311271/17717
From: "Anne Vesinurm" <[email-masked]>
To: "Anne Vesinurm" <[email-masked]>
Date: Wed, 23 Oct 2024 12:57:09 +0300

From: Kristjan Seiman <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Friday, October 18, 2024 4:10 PM
To: Ruth Koppel <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >; Elliko Kõiv 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: Reelika Mitrovski <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; René 
Männiste <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; 
Jaanika Jürimäe <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >; Andres Suurna 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Mairika 
Marist <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Ed: Kesk tee12a Ehitusloa taotlus 2311271/17717

Tere

Kirjutan Teile seoses Kesk tee 12a asuva kinnistu (katastritunnus 
65301:003:0342) ehitusloa menetlusega nr: 2311271/17717.

Transpordiamet on Ehitusregistris 17.10 jätnud taaskord kooskõlastamata Kesk 
tee 12a sadevee kanalisatsiooni trassi lahenduse.

Sooviksin, et täpsustaksite keeldumise põhjuseid arvestades, et meie 
lahendus põhineb kehtival detailplaneeringul ja on heaks kiidetud kohaliku 
omavalitsuse poolt. Nimelt:

1.	Detailplaneeringujärgne lahendus näeb ette, et kinnistu nr.30 (Kesk tee 
12a): „ Drenaaži ja vihmaveed juhitakse tänavatorustiku kaudu 
olemasolevatesse kraavidesse (või paigaldatud torusse) ja sealt 
olemasolevatesse vihmavete äravooludesse“ - detailplaneeringu seletuskirja 
väljavõtte.

Meie lahendusega nr 84/23 viime Kesk tee 12a sadevee mööda valla 
Transpordimaad, mis on DP ette nähtud: „trasside koridoriks“ ning liitume 
oma toruga olemasolevasse ÜVK- torustikku nagu seda detailplaneering 
kirjeldab. Toru ei lähe Transpordiameti kraavi, vaid olemasolevasse torusse.

2.	Lahendus on vastavalt TRAMi soovitusele läbi arutada kohaliku 
vee-ettevõttega ning kohaliku omavalitsusega, kes on ka töö nr 84/23 
kinnitanud.

Lisaks olgu öeldud, et:

1.	Olemasolev kraav on olnud ka detailplaneeringu kehtestamise ajal 
detailplaneeringu alas sees.
2.	Ülejäänud kraavi äärsed kinnistud on oma sadevee ühendanud samasse 
kõnealusesse kraavi. Võiks ka väita, et selleks et veerežiim kaitsevööndis 
ei muutuks, viidates EHS § 72 lg 1 p-le 5, tuleks ka Kesk tee 12a kinnistul 
jaatada olemasoleva olukorra säilimist ehk tegelikult sadevee suunamist otse 
kraavi.
3.	Kesk tee 12a kinnistult puudub muu võimaluse sadevee ärajuhtimiseks, kuna 
detailplaneeringu järgselt ei ole kinnistule ette nähtud sadevee liitumist 
Kesk tee tänavamaale.  Liitumist Kesk tee tänavamaale on tänases olukorras 
ka äärmiselt raske realiseerida – selleks puudub ruum ning vajalik servituut 
läbi kolmandate isikute kinnistute.
4.	Lahendusega nr 84/23 me ei suurenda olemasoleva vee hulka, mis liigub 
Kesk tee 12a kinnistult sellesse kraavi. Lisaks on lahenduses ette nähtud ka 
voolurahustuskaevud ja mahuti.
5.	Vesi ei liigu sellest kraavist Transpordiameti tee alt läbi, vaid suubub 
eemale Pirita jõkke.
6.	Oma 17.10 EHR-i keeldumist on Transpordiamet põhjendanud mh viidetega EhS 
§-dele 70 ja 72. Samas EhS § 70 lg 3 kohaselt võib kaitsevööndisse ehitada 
omaniku nõusolekul ja sellise nõusoleku andmisest ei või põhjendamatult 
keelduda. Hetkel ei ole meie hinnangul Transpordiamet piisavalt sisuliselt 
oma keeldumist põhjendanud. Oleme kohaliku omavalitsusega koostöös püüdnud 
Transpordiameti jaoks sobivat lahendust leida juba pea aasta aega ja leiame, 
et viimati EHR-i meie poolt esitatud lahendus arvestab Transpordiameti 
varasemate soovituste ja märkustega (sh nt 18.03.2024 Elliko Kõiv poolt 
e-kirja punktis 4 välja toodud liigniiskuse probleemi lahendamine), sobides 
ühtlasi ka kohalikule omavalitsusele.

Arvestades eeltoodut palume Teil leida võimalus kohtumiseks Teamsi teel, et 
arutada tekkinud olukorda ning mõistlikku (sh ka nii keskkonna kui 
majanduslikust aspektist lähtuvalt) lahendust sellele. Teen ettepaneku 
kohtuda läbi Teamsi näiteks 23.10 kell 14.00 või mõnel muul Teile sobival 
ajal.

Lugupidamisega

Kristjan Seiman

Akadeemia tee 78, 12618 Tallinn

t: +372 6720357

m: +372 53485592

 <http://www.vintselle.ee/>

Käesolev kiri ja selle lisad sisaldavad konfidentsiaalset informatsiooni ja 
ei kuulu edastamisele kirja päises nimetamata adressaatidele ilma saatja 
nõusolekuta. Loata avaldamine, kopeerimine, levitamine või muul viisil kirja 
kasutamine on rangelt keelatud ning võib olla ebaseaduslik. Juhul, kui olete 
saanud selle kirja eksikombel, teavitage sellest koheselt kirja saatjat.

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa 
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu 
turvalisuses kindel.